5 PEKERJAAN HOT


pekerjaan hot? apekah?
pekerjaan hot ialah pekerjaan yang anak muda inginkan sekarang ni
antaranya ialah


JURUGAMBAR
jurugambar adalah orang yang mencipta kreativiti visual melalui kamera ataupun peralatan fotografi lain.
jurugambar selalunya akan cuba hasilkan gambar terbaik melalui teknik tertentu. 
kecederungan  bidang ini yang dekat dengan dunia glamour secara tak langsung meletakkan ia sebagai pekerjaan pilihan anak kota seperti zaman sekarang ni 



MODEL
model atau digelar peragawan atau peragawati adalah seorang yang bekerja menampilkan dan mempromosikan pakaian , produk untuk tujuan iklan serta promosi kerya seni. selalunya , pakaian direka pereka menjadikan bidang ini gemerlapan seperti kehidupan di kota, selain bayarannya memukau.  menjadi model memerlukan seorang yang penampilannya menarik, cantik dan bijak. sebab tu model antara pekerjaan wanita kota.


DISCJOCKEY (DJ)
jangan salah anggap! ini  ukan DJ radio, ia berkaitan DJ di kelab malam . DJ adalah seorang individu yang memainkan rakaman suara atau muzik di pusat hiburan. selalunya DJ atau dikenali kepada 'spin' iaitu menggunakan disk untuk menghasilkan rentak yang diadun dengan lagu hits terkini. cara hidup remaja kota yang sukakan hiburan menjadi popular di kalangan anak muda. selain berfesyen , DJ juga boleh memikat gadis remaja

PENIAGA 'ONLINE'
yang ni paling hot rasanya sebab ramai yang dah buat kan. 'Blogshop' atau perniagaan atas talian kini menjadi trend remaja.  Peniaga online adalah penjual produk seperti baju, kecantikan, makanan sehingga alat ganti kenderaan. Pekerjaan ni mudah sebab ia boleh dilakukan di rumah atau dimana -mana sahaja. Hanya menggunakan laman sosial, tidak perlu bayar sewa tapak dan menguntungkan.


PELAYAN BAR(BARTENDER)
bartender adalah orang yang menyediakan minuman di belakang bar, pub atau sejenisnya. pekerjaan ni memerlukan sedikit skil membuat minuman seperti koktel dan moktel. pekerjaan ni menjdai pilihan anak muda kerana tidak memerlukan tahap pendidikan yang tinggi selain menawarkan gaji lumayan . selain itu, anak muda boleh berhibur sambil bekerja !


sumber : HarianMetro


1 comment:

fairus said...

MEMANG 'HOT'...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HAK MILIK ETY IZZATY