EKONOMI ATAU BAHASA MELAYU?

assalamualaikum

ety dapat tawaran ke tingkatan 6 dan masalah ety sekarang adalah mahu memilih subjek  ekonomi atau bahasa melayu?
serius buntu memikirkan benda ni. 
sebelum tawaran dapat pon ety dah pikir pasal benda ini.


rasa macam nak pilih subjek ekonomi tapi subjek tu ety tak pernah belajar lagi.
lagipon ramai yang kata subjek ekonomi tu susah .
budak yang pandai pun tak boleh nak buat.


kalau pilih bahasa melayu pulak ety ni kurang sikit bab - bab pemahaman .
daripada sekolah rendah memang kureng sikit bab-bab tu, kalau nak suruh buat karangan okey je :)
dan ramai yang menyarankan ety untuk ambil subjek bahasa melayu.

serius kepala memang buntu, kadang-kadang malas nak pikir benda ni. 
tapi bila orang da tanya pasal ni ety memang tak boleh nak berhenti berfikir.

kalau korang ada pengalaman dengan subjek2 ni sila lah share dengan ety okey.
nampaknya sampai disini saja , kepala sudah pening 
*hantuk kepala di dinding



10 comments:

EIQA said...

better bm..sebab mudah nk score...

Anne Muloque said...

saya pun sama dengan awak. tak tau nak pilih subjek apa. btw, awak amek jurusan apa?

latifah zainal said...

jgn pening2..hehe..pilihla mane yg rse baik.akak dulu form6 amik ekonomi jgk.mula2 rse susah pas2 alhamdulillah.msuk unvrsti pun course ekonomi jgk..all the best..

latifah zainal said...

jgn pening2..hehe..pilihla mane yg rse baik.akak dulu form6 amik ekonomi jgk.mula2 rse susah pas2 alhamdulillah.msuk unvrsti pun course ekonomi jgk..all the best..

ety izzaty said...

@eiqa, really?

ety izzaty said...

anne, jurusan kemanusiaan. awak?

ety izzaty said...

latifah, okey thanks akk :)

fiza saiza said...

buat keputusan yang bijak..mana2 yang awk pilih saya sokong aje.. :)

Anne Muloque said...

same mcam awak. jurusan kemanusiaan. :)

suraya wekk said...

su pn sme xtau nk amik ape

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HAK MILIK ETY IZZATY